Koncepcja przebudowy Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów, zakłada realizację nowego terminala pasażerskiego o łącznej powierzchni całkowitej ok. 20.000 m2 wraz z niezbędnym zakresem wyburzeń i adaptacji.
Taka wielkość terminala ma sprostać prognozowanemu wzrostowi liczby pasażerów, która po 2040 roku ma przekroczyć 2 000 000 osób w porównaniu do 600 000 pasażerów obsługiwanych aktualnie.
Proponujemy nowoczesny, autonomiczny energetycznie obiekt z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii, który w pełni spełnia zapotrzebowanie na energię cieplną, chłodzenie oraz energię elektryczną. Energetyczna samowystarczalność lub niskoenergetyczność zostanie osiągnięta m.in. poprzez zastosowanie gruntowych pomp ciepła, paneli fotowoltaicznych, systemów rekuperacji oraz zaawansowane zarządzanie systemami wentylacji, ogrzewania i chłodzenia.
Obiekt jest podzielony na dwie pełne kondygnacje: parter, z hallem głównym o wysokości 6 metrów, wydzielonymi strefami odprawy, kontroli bezpieczeństwa i hali odbioru bagażu oraz piętra z częścią handlową, gastronomiczną i poczekalniami przy „gate’ach”. Poprawa estetyczna i techniczna obejmie również całą zewnętrzną infrastrukturę, w tym parkingi, podjazdy, oświetlenie, zieleń i inne detale.
Budynek każdego terminala lotniczego, ze względu na ważność portów lotniczych, zawsze staje się wizytówką regionu. Wierzymy, ze sprawnie działający budynek portu lotniczego w połączeniu z przyjemnym, funkcjonalnym i wyjątkowym estetycznie otoczeniem, poprawi pozytywny odbiór całego regionu.